خانه نجات ايران

گزارش دومین برنامه آموزشی آشنایی با مقدمات کوهپیمایی

گزارش دومین برنامه آموزشی آشنایی با مقدمات کوهپیمایی تیم عملیاتی ـآموزشی خانه نجات ایران

تاریخ اجرا : جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۶ مبدا-مقصد: دربند به سمت سنگ سلام و بالعکس

مربی: سعید حمیدی

شرکت کنندگان: ۲۱ نفر(فریبا حاجی محمد صادق، فرشاد مظلومی، مصطفی پورنصراله، زهرا تشکری، مهناز نعیمایی، مجید مطلق، احسان سجادی، زهره پوردل، الهام میرخلف زاده، مرجان خرمی، فاطمه درمنکی فراهانی، الهام بیاتی، ازاده افتخاری، سهیل دولو، مهناز ایزد رضایی، فاطمه کریم پور، ثریا محمدی، شهرزاد سعیدی، صغری رحیم پور، زهرا خدابخشی، رحمان عیانی) با حضور آقای مهندس بختیاری دبیر محترم سازمان خانه نجات ایران

شرح برنامه:

ساعت 7:30 صبح روز جمعه 16 آبان اعضای تیم عملیاتی_آموزشی در میدان سربند (میدان مجسمه) گرد هم آمدیم و راس ساعت 8 از مسیر جاده آسفالتی زیر تله سی به طرف امام زاده ابراهیم حرکت آغاز شد، در مسیر راه اموزش های مقدماتی توسط استاد بختیاری به اعضا داده شد سپس در بین راه به مدت نیم ساعت نرمش هایی برای گرم کردن بدن اعضای گروه توسط آقای مظلومی و خانم حاج محمد صادق داده شد و مجدد به ادامه مسیر پرداختیم پس از طی کردن مسیر کوتاهی در محل دیگری جهت صرف صبحانه متوقف شدیم

بعد از صبحانه استاد حمیدی آموزش هایی در مورد طرز صحیح گام برداشتن در کوه (بالا و پایین آمدن از سطح شیب دار)را آموزش دادند و از اعضای گروه خواستند مسیری را تمرین گام برداری کنند تا اشتباهاتشان را مشخص و آموزش ها را تکمیل کنند.

پس از تمرین و طی کردن مسیری در محل سنگ سلام توقفی  به منظور ادامه اموزش ها در رابطه با نحوه استفاده از باطوم و چگونگی پوشش کوهنوردان صورت گرفت.
ساعت 14:30 به سمت پایین حرکت کرده و در طول مسیر اموزش هایی در مورد پایین امدن کوه و مراقبت از اعضای گروه توسط اقای بختیاری داده شد.

ساعت 15:30  با هماهنگی اعضا به صرف نهار در کافه کوهستان مستقر شدیم.

پس از صرف ناهار از مسیر روستا به سمت میدان سربند عازم شدیم

برنامه در ساعت 16 به پایان رسید

بازدید 984 بار

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.