“داوطلبانه بیاموزیم!” نام دوره ای است که توسط خانه نجات ایران در 15 شب (اول تا پانزدهم آذر 1399) مقارن با ایام قرنطینه پاییزی برگزار شد. این دوره به هدف فراهم کردن فرصتی رایگان برای آموزش همگانی در مورد مباحث مهم کمک های اولیه و امداد و نجات، و همچنین کمک به تقویت فرهنگ احترام به اقدامات بهداشتی ملی (رعایت شعار “در خانه بمانیم” در ایام قرنطینه) اجرا شد. برنامه “داوطلبانه بیاموزیم!” هر 15 شب به صورت زنده (لایو) در دو بخش آموزش (کمک های اولیه) و گفت و گو (مباحث مدیریت بحران، فعالیت های داوطلبی، و امداد و نجات) با حضور 16 نفر از مربیان، اساتید و مسئولان محترم سازمان های مرتبط برگزار شد و 200 نفر به طور میانگین هرشب در برنامه زنده حضور داشتند. همچنین، امکان بهره مندی از ویدئوی جلسات برای استفاده علاقه‌مندان در صفحه اینستاگرامی خانه نجات ایران فراهم شده است و علاقه مندان می توانند برای دسترسی به این مجموعه به صفحه مورد اشاره مراجعه کنند.

مهمانان شرکت کننده شب های قرنطینه خانه نجات ایران و موضوعات ارائه شده توسط ایشان

مربی/مدرس (موضوع) مهمان (موضوع)
آقای مهندس احمد بختیاری (پیش مقدمه) آقای مهندس احمد بختیاری (پیش مقدمه)
آقای مهندس امیر استکی (ارزیابی اولیه صحنه حادثه و مصدوم) آقای مهندس حسام الدین نراقی (سازو کارهای مشارکت مردمی در سوانح)
آقای مهندس محمد حسن ارغند (ارزیابی ثانویه، مقدمات احیای قلبی-ریوی) آقای مهندس احمد بختیاری (اقدامات قبل، حین، بعد زلزله)
آقای مهندس علی جهانگیری (احیای قلبی-ریوی) آقای مهندس احمد بختیاری (اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث ترافیکی)
آقای مهندس امیر استکی (انواع خفگی و اقدامات) آقای دکتر مهدی زارع (پرریسک ترین نقاط ایران کجاست؟)
آقای مهندس سید رضا باروتیان (هموراژي /خونريزي) خانم دکتر معصومه کمال الدینی (حمایت روانی- اجتماعی در بحران ها)
آقای مهندس امیر استکی (آسیب های ناشی از حرارت؛ سرمازدگی، گرمازدگی، سوختگی) آقای مهندس مجتبی خالدی (تماس با اورژانس در زمان حوادث)
آقای مهندس محمد حسن ارغند (شوک، غش، صرع) آقای دکتر محمد نصیری (نحوه نجام فعالیت های داوطلبانه در کشور)
آقای مهندس علی جهانگیری (آسیب های اسکلتی) آقای مهندس بختیاری (اقدامات قبل، حین، و بعد از سیل)
آقای مهندس محمد حسن ارغند (مسمومیت و گزیدگی) آقای دکتر عباس استاد تقی زاده (تاب آوری در زمان کرونا)
آقای مهندس علی جهانگیری (پانسمان و بانداژ) آقای دکتر خسرو رحمانی (معرفی سامانه های آموزشی آنلاین هلال احمر)
خانم مهندس لادن کریمی (خروج اضطراری در حوادث)
آقای مهندس شهریار مزیدآبادی (پایه داوطلبی: شرایط عضویت در هلال احمر) آقای دکتر مهدی زارع (کجای ایران قرار است زلزله بیاید؟)
آقای مهندس امیر استکی (پرسش و پاسخ) آقای مهندس حسام الدین نراقی (آمادگی پاسخ به شرایط اضطراری در منزل و محل کار)
آقای مهندس محمد حسن ارغند (مرور و جمع بندی) آقای مهندس امیر حسین خسروی (ایمنی و حریق)
آقای دکتر محمد نصیری  (مرور و جمع بندی مباحث فعالیت های داوطلبانه)

به علاوه، فرمت دیجیتال کتاب های انتشارات خانه نجات ایران در موضوع کمک های اولیه، به همراه فیلم های ارائه شده توسط اساتید در زمان ارائه جلسات، از طریق دو گروه واتساپی در دسترس حدود 500 عضو علاقه مند و حاضر در برنامه”داوطبانه بیاموزیم” قرار گرفت. این منابع با ثبت درخواست در صفحه اینستاگرامی خانه نجات ایران برای علاقه مندان دسترس پذیر است.

همچنین، شرکت کنندگان در دوره “داوطلبانه بیاموزیم!” ضمن آشنایی با مباحث کمک های اولیه، به شرکت در آزمون های مرتبط برای اخذ گواهی هایی در زمینه آمادگی و پیشگیری از غرق شدگی، گازگرفتگی و مواجهه با زلزله،  از سامانه خادم جعیت هلال احمر دعوت شدند. اخذ این گواهی ها برای کلیه علاقه مندان، فارغ از حاضران در برنامه “داوطلبانه بیاموزیم!”، نیز فراهم شده و دعوت می شود برای اطلاعات بیشتر در زمینه دوره های آموزش مجازی به سامانه جامع آموزش جمعیت هلال احمر ایران مراجعه فرمایید.

ثبت نام